Wycieczka do Tylicza i Krynicy

Rankiem 9 czerwca wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę do Tylicza i Krynicy, aby w tych urokliwych miejscach pospacerować z kijkami i je zwiedzić .
Pierwsze kroki skierowaliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Tylickiej Uzdrowienia Chorych i Opiekunki Rodzin w Tyliczu. Przed nowym kościołem czekał na nas Ks. Prałat Marian Stach , który oprowadził nas po ścieżkach maryjnych, pokazał nowy kościół i stary , zabytkowy kościółek, opowiadając historię tych miejsc. Szczególny jest tu obraz Matki Bożej Tylickiej.
Cudowny Obraz Matki Bożej z Dzieciątkiem, dziś nazywany obrazem Matki Bożej Tylickiej został podarowany miejscowej ludności przez Biskupa Krakowskiego Piotra Tylickiego w 1612 roku. Sama data jego powstania nie jest znana, jednak autorstwo tego obrazu przypisuje się niderlandzkiemu malarzowi Adrianowi  Ysenbrandtowi, dlatego obraz może liczyć ok. 500 lat.
Sam obraz jest w sobie wyjątkowy. Matka Boża trzyma Dzieciątko Jezus na prawej dłoni, a nie jak na ogół na lewej. Dzieciątko nie siedzi, a stoi i lekko tuli się do swojej Matki, Maryi. Obraz robi wrażenie trójwymiarowego, gdzie na pierwszym planie możemy dostrzec Maryję z Dzieciątkiem Jezu, zaś w oddali odsłoniętą kotarę.
Z Tylicza udaliśmy się do Krynicy , aby pospacerować z kijkami. Udaliśmy się do Parku Dukieta .
Park Dukieta znajduje się w ścisłym centrum uzdrowiska. Są alejki, ławki i drewniane leżaki, gdzie można odpocząć. Jest też fontanna zwana setką, przez to że ma sto dysz wodnych, która zachwyca. To multimedialna fontanna, która wygrywa melodie, a wieczorem świeci w różnych barwach.
Z Parku Dukieta udaliśmy się na obiad, który zjedliśmy u podnóża wieży widokowej , którą mieliśmy w planie zwiedzić na zakończenie naszego wyjazdu.
Wieża widokowa w Krynicy to pierwsza w Polsce Wieża widokowa w koronach drzew o unikalnej konstrukcji drewnianej .
Niezwykła drewniana konstrukcja Wieży o wysokości 49,5 metra znajduje się na szczycie stacji narciarskiej Słotwiny Arena (896 m n.p.m) wśród lasów pasma Jaworzyny Krynickiej. Do Wieży prowadzi specjalnie skonstruowana „drewniana ścieżka” wznosząca się stopniowo do góry, podpierana przez 18 wież wsporczych i 87 słupów. Przy projektowaniu ścieżki pierwszy raz w Europie zastosowano w dwóch miejscach system piętrowej ścieżki. Dzięki zastosowaniu wyjątkowego drewna z robinii akacjowej, zwanej potocznie akacją, inżynierowie stworzyli solidną konstrukcję spełniającą zarówno standardy bezpieczeństwa, jak i gwarantującą walory estetyczne. Umiejscowienie trasy w koronach drzew niewątpliwie potęguje doznania związane z podziwianiem walorów krajobrazowych okolicy. Łączna długość ścieżki wynosi 1030 metrów. Na trasie zwiedzający mogą bliżej poznać okoliczną przyrodę oraz historię regionu, dzięki specjalnym instalacjom edukacyjnym.
Dodatkową atrakcją, szczególnie dla najmłodszych jest mierząca 60 metrów długości zjeżdżalnia. Na Wieżę można się dostać nowoczesną, 6 osobową kolejką krzesełkową Doppelmayr, wyposażoną w osłony przeciwwiatrowe lub wejść spacerem utwardzoną, widokową drogą. My wybraliśmy kolejkę. Do wieży prowadzi ścieżka w koronach drzew. Konstrukcja powstała wśród pięknego drzewostanu, na który składają się dorodne i wyjątkowe drzewa, takie jak: buki, jodły oraz świerki. Ten wyjątkowy projekt jest pierwszym tego typu w Polsce i Europie. To najwyższa drewniana wieża widokowa, zaprojektowana i wykonana przez polskich konstruktorów, architektów i cieśli.
Widok z wieży to niezapomniane wrażenia, przy tak słonecznym i ciepłym dniu na jaki my trafiliśmy można było podziwiać naprawdę dalekie krajobrazy.